Потребителски вход

2930
Постинг
04.11.2009 16:52 - Астрономи видяха "скелета" на Вселената
Автор: jekov Категория: Технологии
Прочетен: 17227 Коментари: 1 Гласове:
9

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Учените откриха гигантско нееднородно струпване на галактики!

image

Астрономите от Южноевропейската обсерватория (ESO) видяха „скелета“ на Вселената – сложна, нееднородна структура по мащаба на галактическите струпвания.

Смята се, че на достатъчно голям мащаб материята във Вселената може да се смята еднородно разпределена, но на по-малък това не е така. На ниво галактически струпвания материята образува „нишки“, по които се разполагат галактиките. Струпванията на свой ред се намират в пресичането на тези „нишки“.

В рамките на изследване учените забелязали гигантско нееднородно струпване на галактики на разстояние 6,7 млрд. светлинни години от Земята. Размерите на открития обект са около 60 млн. светлинни години в диаметър, но учените не изключват той да се простира доста зад пределите на техните наблюдения.

За определяне на триизмерната структура на струпването учените измерили разстоянието до 150 галактики, разположени в различни точки на обекта. Измерването на разстоянието станало възможно благодарение на използването на мощни наземни телескопи – VLT в Чили и Subaru в Япония.

Учените подчертават, че досега нееднородни структури се намирали само в относителна близост до Млечния път. Новото откритие показва, че „скелетът“ на Вселената се простира достатъчно далеч във времето и пространството.

Комплексът VLT е разположен на височина 2,6 км над морското равнище в пустинята Атакама в Чили. В състава му влизат четири 8,2-метрови и четири 1,8-метрови оптически телескопа. Всеки има собствено име: Анту, Куйен, Мелипал и Йепун, които в превод означават „Слънце“, „Луна“, „Южен кръст“ и „Венера“.

www.dnes.bg/technology/2009/11/04/astronomite-vidiaha-skeleta-na-vselenata.80208

Гласувай:
9

1. анонимен - Прецесия
22.12.2009 13:12
Прецесията на равноденствието http://forum.starrydreams.com/viewtopic.php?t=3330
цитирай
Търсене

Спечели и ти от своя блог!